עזרה ל-ADHD על ידי כירופרקטיקה

חקר מקרה

בגיליון של אוקטובר 2004, של הירחון המפוקח (Peer Reviewed) המפורסם, – הירחון לטיפול פיזיולוגי מניפולטיבי ( Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics – JMPT), מופיע חקר מקרה של ילד עם ADHD (הפרעות קשב וריכוז עם חוסר שקט – היפראקטיביות), שנעזר על ידי טיפול כירופרקטי.

המקרה של ילד בן 5, שאובחן בגיל שנתיים כסובל מהפרעות קשב וריכוז עם חוסר שקט – היפראקטיביות (ADHD). רופא הילדים רשם לו מטיל-פנידייט (ריטאלין), אדרל (Aderall) והלדול (Haldol) המשך שלושת השנים הבאות. שילוב התרופות לא הצליח לעזור לילד.

בגיל 5 הילד הובא לכירופרקטור על מנת לבדוק אם טיפול כירופרקטי יכול לעזור. ההיסטוריה הבריאותית שנלקחה באותו זמן, נמצא שהיו סיבוכים במהלך תהליך הלידה של הילד. התוצאות של הטראומה הזו והסיבוכים גרמו ל-4 ימי אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ של יילודים. אימו של הילד דיווחה שלא היו מקרי טראומה אחרים.

הבדיקה הכירופרקטית וצילומי הרנטגן הראו עיוות ניכר כולל היפוך (Reversal) של קשת השדרה הצווארית, שמצביעה על תת תזוזות. החל טיפול כירופרקטי ופיקוח על התקדמות הילד.

לפי דיווחי האם, היא החלה להבחין בשינויי התנהגות כלליים לאחר כ-12 כיוונונים. בביקור ה-27 המטופל הרגיש שיפור משמעותי.

המטופל נלקח אז על ידי אימו לבדיקה אצל רופא הילדים לביקור בדיקה, ושאלה לגבי הצורך בלקיחת הריטאלין. הרופא התרופתי בדק את התיק הרפואי ואת הילד, ובהתבסס על הבדיקה ועל סמך ניסיונו הקליני, רופא הילדים התרופתי חשב שהילד הצעיר אינו מראה יותר סימפטומים של הקשורים להפרעות קשב וריכוז עם חוסר שקט – היפראקטיביות (ADHD). הוא אז הפסיק לילד את המרשם לתרופות שהילד לקח במשך 3 שנים.

מסקנת העורך של חקר המקרה ב-JMPT היא: "המטופל הדגים ירידה משמעותית של הסימפטומים. בנוסף, הסיק הרופא התרופתי שהירידה בסימפטומים מספיקה על מנת להפסיק את השימוש בתרופות".

Pathways, עמוד 9, חורף 2005