טיפול כירופרקטי במערכת החיסון

מחקר מצא שכירופרקטיקה משפרת את תפקוד מערכת החיסון

מידע, הבנות ו-תובנות – מ.ה.ות 6/10/2009

מחקר מדעי, שביוכימאים מאוד יאהבו, פורסם ב-28 למאי 2008 בעיתון המדעי – "כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה", על ידי "בית הספר הגבוה לכירופרקטיקה ואוסטיאופתיה" באוסטרליה. המחקר נעזר בבדיקות ביו-כימיות על מנת לבדוק את תגובת מערכת החיסון בגוף האדם, לטיפול כירופרקטי.

המחקר בדק אם תאי דם מסוימים, מייצרים יותר כימיקל שנקרא אינטרלוקין 2 (IL-2), אחרי כיוונון כירופרקטי, שעורך המחקר מתאר אותו כטיפול מניפולטיבי שידרתי (SMT – Spinal Manipulative Therapy). אינטרלוקין-2 (IL-2) היא מולקולת סימון, שמיוצרת על ידי תאי דם מסוימים והיא חלק חשוב מאוד בתגובה הטבעית של הגוף לזיהום חיידקי.

מולקולה זו, עוזרת בהבדלה בין פולש זר, שמאיים לזהם את הגוף, לבין חלק מהגוף (עצמי). למעשה ככל שהתא מייצר יותר אינטרלוקין-2, קל לו יותר להילחם בזיהומים. מולקולת האינטרלוקין-2 עוזרת גם לגוף בין חומר זר (שצריך להילחם בו), לבין חלקים טבעיים של הגוף (עצמי).

טיפול כירופרקטי שומר על חוזק מערכת החיסון נגד תחלואה ומחלות

זהו זמן מצוין לסקור חלק מהמחקרים החשובים, שמראים את השיפור שנותן טיפול כירופרקטי סדיר למערכת החיסון, ושיפר ההתנגדות למחלות. במיוחד בזמן שאנחנו נכנסים לעונה הקרה והמשופעת (שפעת).

כיוונונים כירופרקטיים משקמים תפקוד שידרתי תקין, שמאפשר למערכת העצבים שלכם, שעוברת בתעלת השידרה – לתפקד במיטבה (אופטימלית). ממערכת העצבים שלך, שולטת ואחראית על כל תפקודי גופך, כולל מערכת החיסון. לכן, כיוונונים סדירים, הם חלק משמירה על חוזק מערכת החיסון נגד תחלואה ומחלות.

שאלו אותנו על דרכים יעילות ובטוחות לחיזוק מערכת החיסון!

כירופרקטיקה היום – לעולם טוב יותר… מחר!

דר. רונן מנדי