הריון לידה וכירופרקטיקה

האגן תומך בעמוד השדרה ונושא את כל משקל הגוף. במהלך ההריון משתנות פרופורציות הגוף ומשתנה המשקל שנשען על האגן. האגן שבנוי משלוש עצמות עיקריות צריך להשתנות בהתאמה – על מנת להמשיך לתת תמיכה נכונה לגוף האישה ההרה לאורך כל ההריון.

האגן מורכב משתי עצמות אגן ומעצם עצה שמחברת את חלקן האחורי של עצמות האגן. עצם העצה מהווה גם בסיס לעמוד השדרה. עצם העצה משמשת כגורם מהותי בלידה – תנועה קדימה ואחורה של עצם העצה במהלך הלידה – מגדילה את פתח תעלת הלידה ובתנועת מניפה דוחפת את העובר אל תעלת הלידה והחוצה אל העולם.

כאשר שוכבת האישה על גבה במהלך הלידה – מוטל משקל האגן וגוף העובר על עצם העצה ועוצר את תנועת המניפה שלה – ומקשה על תהליך הלידה (וכמובן גם מאריך אותו), עצם העצה אינה יכולה כך לפתוח את חלל האגן ולאפשר יציאה קלה יחסית של הוולד. מעריכים שתנוחה זו סוגרת את תעלת הלידה בשיעור של לפחות 30% (ד"ר בריידי)

תנוחת השכיבה על הגב גם מרפה גם את שרירי הבטן ומונעת מהם להשתתף בתהליך הלידה. בנוסף תנוחת השכיבה על הגב מאלצת את האישה לדחוף, עם שרירי הבטן "הרפויים יחסית" את כל משקל גוף הוולד דרך תעלת הלידה מבלי להשתמש בכוח המשיכה שיכול מאוד להקל על הלידה.

אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה לחץ עובר על ראש הוולד וגופו כשהם נמשכים דרך התעלה הצרה הזו, שאמורה להיפתח?!

אחת הדרכים הטובות ביותר לזה היא בחירה של לידה בכריעה או בשכיבה על הצד. היתרון בכריעה הוא שכוח המשיכה ומשקל התינוק משתתפים בתהליך הלידה – דבר שמצריך פחות מאמץ מהאישה היולדת ומקל ומקצר את תהליך הלידה.

טיפול כירופרקטי סדיר במהלך ההריון בטוח לאם ולתינוק, ויעיל על שמירת תנועת מפרקים תקינה של פרקי האגן ומקל על הלידה ויכול לקצר אותה עד כדי 40% מזמן הלידה.