כירופרקטיקה אתלטיקה ועוד

כירופרקטיקה – למיצוי היכולות הטובות ביותר שבך / עריכה: ד"ר טד קורן, ד.כ.

תרגום: ד"ר רונן מנדי, ד.כ.

"פעילות שומרת על החיוניות והחיים שלנו. היא נותנת לנו התלהבות לחיים, שאין לה תחליף. בלעדיה, אין לחיים טעם טוב" – לוסייה קפוצ'יונה

כירופרקטיקה מאפשרת לספורטאים לתפקד במיטבם, מונעת ומתקנת פגיעות ספורט:

אלופים נעזרים בכירופרקטיקה

ספורטאים מובילים מענפי ספורט שונים, נעזרים בכירופרקטיקה. כמו: טניס, בלט, איגרוף, אופניים, מירוצים, גולף, כדורגל, כדורסל, כדור בסיס (בייסבול), הוקי, כדוריד, רוגבי, ריצה ומשקולות.

כירופרקטורים עוזרים לספורטאים לתפקד במיטבם על המגרש ועוזרים למנוע מפגיעות קטנות להחמיר, ללא שימוש בתרופות או ניתוחים.

פוטבול מיקצועני וכירופרקטיקה

77% ממאמני הפוטבול המקצועני בארצות הברית, בליגה הלאומית לפוטבול (NFL- National Football League), שולחים שחקנים לכירופרקטורים, 31% מהקבוצות ב-NFL מחזיקות באופן רשמי כירופרקט בצוות הטיפול הקבוע במגרש.

מרבית שחקני קבוצת האריות של דטרויט, מקבלים טיפול כירופרקטי סדיר. ד"ר סול קוגן מטפל כשעתיים לפני כל משחק בכל שחקני הקבוצה, וגם במהלך המשחק. "השחקנים מרגישים שהטיפול הכירופרקטי משפר בהרבה את הביצועים שלהם", אמר ד"ר קוגן.

שיפור בזמן תגובה, תיאום (קואורדינציה) וכוח

חמישים אתלטים חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת עברה טיפול כירופרקטי, וקבוצת הביקורת לא עברה טיפול. הם נבדקו בדיקות זריזות, שיווי משקל, כוח, מהירות וזמן תגובת יד. אחרי 12 שבועות, הקבוצה הכירופרקטית השתפרה, שכללו שיפור של יותר מ-30% בזמן התגובה! "האתלטים שמטופלים כירופרקטית מגיבים מהר יותר, מתואמים יותר, מבצעים את התנועות באופן מדוייק ומדוקדק (מכוון) יותר, דברים שמסתכמים בביצועים אתלטיים טובים יותר".

שחקני בייסבול באוניברסיטאות חולקו לקבוצה כירופרקטית וקבוצה לא כירופרקטית. הם נבדקו בקפיצה לגובה, קפיצה לרוחק, קפיצה לרוחק מהמקום, כוח שרירי, קצמ דופק, א.ק.ג. (תרשים פעילות לב), לחץ דם ובדיקת מאמץ בלחץ על הליכון. הקבוצה הכירופרקטית הראתה שיפור משמעותי לעומת קבוצת הביקורת.

אתלטים רבים, חובבנים ומקצוענים, לא חולמים להתחרות ללא בדיקה שדרתית כירופרקטית מוקדמת. זו הסיבה שבגללה 75% משחקני הסן פרנסיסקו 49, עברו טיפול כירופרקטי ביום בו הם זכו בסופרבול (אליפות העולם בפוטבול) בשנת 1990. ד"ר ניק את'נס, הכירופרקט שלהם אומר: "אתלטים מחפשים כל הזמן דרכים לשפר את הביצועים שלהם במגרש; טיפול כירופרקטי, הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת זו הסיבה שבגללה היו באולימפיידת סיאול, 1988, 16 כירופרקטורים מ-12 מדינות.

אצנים וכירופרקטיקה

16 אצניות למרחקים ארוכים פצועות טופלו כירופרקטית. האצניות התאוששו במהירות ושבע מתוכן, השיגו "תוצאות שיא אישיות", מאוחר יותר.

נבחרת הריצה של אוניברסיטת טניסי ניצחה בתחרות NCAA, לאחר שעברה טיפול כירופרקטי מכירופרקט הקבוצה, ד"ר מייקל פטי. "אני עורך בדיקה לכל אתלט, מכף רגל עד ראש, על מנת לאבחן איזה איזור צריך כיוונון", אומר ד"ר פטי. אחרי כיוונון של ד"ר פטי, גילה בלייק סאבו, מתחרה דקטלון, את התועלת והשיפור בביצועים שמאפשר הכיוונון הכירופרקטי. "הוא לא כוונן בכלל השנה, והוא השיג למעשה 6 מתוך 10 שיאים אישיים ב-10 תחרויות באירוע" אמר ד"ר פטי.

שחיינים

ריצ'ארד קוויק, המאמן האולימפי הראשי באוניברסיטת טקסס, אמר:"כירופרקטיקה מהווה חלק גדל והולך בכל ענפי האתלטיקה… (היא) משפרת את ביצועי האתלטים", "אם אתם… רוצים ביצועים אופטימליים, כירופרקטיקה עוזרת בזה", אמר ד"ר בריאן קמפבל, כירופרקט קבוצות השחייה של USC, UCLA והאתלטים האמריקאיים שמטופלים אצלו.

כירופרקטיקה משפיעה על שיווי המשקל והתיאום (קואורדינציה)

כירופרקט קבוצתי

בל נשכל את מליוני האנשים שמתעמלים אירובית מדי יום. תרגילי אימון אירוביים, הרבה יותר יעילים כשהשדרה מאוזנת. "כניסה לכושר" צריכה תמיד לכלול את "ייצוב" עמוד השדרה על ידי כירופרקט. אינך חייב להיות מתחרה אולימפי, אתלט מקצועי או מתאמן "רציני" כדי להשתפר מטיפול כירופרקטי. אנשים רבים סובלים ממליוני פגיעות הקשורות לספורט מדי שנה 12 וכל אחד ואחת שסובלים מפגיעה כזו צריך בדיקה שדרתית קבועה (תקופתית).

גם ענפי ספורט עדינים יותר יכולים לגרום פגיעות מחבלות מזעריות (מיקרו טראומות) ולאו דווקא חבלות גדולות (מאקרו טראומות)

  • מה עושה הכירופרקט שלך

הכירופרקט שלך מאזן את עמוד השדרה שלך ומשחרר את הלחץ מהשרירים, הרצועות והעצבים שלך. פגיעות ספורט מזעזעות ופוגעות באיזון של עמוד השדרה והרקמות הסמוכות לו.

  • חבלה חמורה?

המקצוע הרפואה התרופתי, השמרני מתמחה בניהול שברים, קרעי גוף, רצועות קרועות, נקעים, אובדן דם ונוזלים, ונזקים אחרים הדורשים טיפול חירום מיידי. אולם, מרבית נפגעי החבלות עוזבים את בתי החולים עם תת תזוזות שדרתיות רציניות מהתאונות שלהם, מכיוון שרופאים תרופתיים (MD) אינם מיומנים באבחון ותיקון סוג כזה של פגיעות שדרתיות. זוהי תחום המומחיות של הכירופרקטיקה.

נסה את הטיפול הכירופרקטי ושיטות טבעיות אחרות קודם. כמו שכוכב העל ג'ו מונטנה אמר: "אני מצטער שלא ניסיתי את הטיפול הכירופרקטי מספר שנים מוקדם יותר, כשרק התחלתי לסבול כאבי גב, אולי אז הניתוח הזה, מעולם לא היה קורה".13

פגיעה קטנה היום, שאינה מתוקנת, יכולה לגרום לבעיות גדולות בעתיד.

  • צריך דוקטור ספורט?

דוקטורים רבים לכירופרקטיקה מנדבים את זמנם לקבוצות ילדים ונוער מקומיות, לקבוצות שכונתיות, נבחרות בתי ספר וקבוצות מקצועניות. למה שלא תשאל את הכירופרקט שלך אם הוא מעוניין לתרום את זמנו לארגון שלך או לתמוך בקבוצתך?

מקורות

1. Haldeman S. Spinal Manipulative Therapy in Sports Medicine. Clinics in Sport Medicine. 1986; 5:227.

2. Stump JL, Redwood D. The Use and Role of Sport Chiropractors in the National Football League: A short report. JMPT.

2002; 25:E2.

3. Detroit Lions Now Get Regularly Adjusted thanks to Framington DC, ICA Review. Fall/Winter 2002; 43.

4. Lauro BM. Chiropractic Effects on Athletic Ability. Chiropractic: The Journal of Chiropractic Research and Clinical Investigations. 1991; 6(4): 84-87.

5. Schwartzbauer J, Kobler J, Schwartzbauer DC, Hart JDC, Zhang J. Effects of Chiropractic Care on Athletic Performance in Baseball Players. Paper presented at the National Subluxation Conference. October 12-13, 1996, Phoenix, AZ.

6. News release. International Chiropractic Association Review. March/April 1990.

7. Interview with Nick Athens, DC, Chiropractic Achievers. Nov/Dec 1989; 38.

8. International Affairs. Chiropractic Sports Medicine. 1989; 3(1):14.

9. Grimston SK, Engsberg JR, Shaw L., & Vetane NW. Rehabilitation Prescribed in Coordination with Prior Chiropractic

Therapy as a Treatment for Sacroiliac Subluxation in Female Distance Runners. Chiropractic Sports Medicine. 1990;

4:2-9.

10. Panter J. Peak performers: Well Adjusted UT Volunteers Capture NCAA Track and Field Championships. Today's

Chiropractic. September/October 2001: 52.

11. Stott MJ. Back in the Water. Swimming World Magazine. August 2003.

12. News and World Report. July 31, 1989; 56.

13. Interview with Nick Athens, DC. Today's Chiropractic. March/April 1989; 60-63.2004 Tedd Koren, D.C.Koren Publications Inc.