גדי נאור, אלוף הארץ בסקטבורד מספר

29/8/2006

אני יורד מה-BANK נולי קרוקט גרינד על ה-RAIL ממשיך לכיוון ה-QUARTER בק-סייד טי, הרגליים לא ממש מסודרות אבל ממשיך בכל זאת לעבר הפירמידה בק-סייד אולי בקטנה…הרגל הקדמית מחליקה לי מהסקט, אני פותח שפגט שלא היה מבייש את נאדיה קומאנצ'י, רגל אחת מסתובבת והברך איתה. ואז מסיים בהתנגשות של הברך המסובבת עם ה-BANK של הפירמידה.
אני עף על הגב ונשאר שוכב על הרצפה לא כל כך מבין מה קרה פה כרגע.
אני יודע שזה לא היתה נפילה טובה, אני נשאר כמה רגעים על הרמפה ומנסה לקום … סו פאר סו גוד.
מזיז את הברך… זה זז, הולך יחסית בסדר, אבל …. לא יכול להמשיך לנסוע.
אני אומר לעצמי, סבבה, די להיום, אני חוזר הביתה מוריד קרחון מהאינטרנט שם אותו על הרגל והכל מסתדר תוך יום יומיים.

הפינוק מגיע באמצע הלילה, אני מתעורר מכאבים בברך, לא יודע מה לעשות. איך שאני לא מניח את הרגל פאקינג כואב…. אז אני מבין, איזה יום יומיים ואיזה נעליים, תן לי פה מיון אחד בזריז כדי שאני אבין מה קורה שם בתוך הברך. חברה שלי מתעוררת מהמהומה דוחפת לי שני כדורים משככי כאבים וצועקת עליי לחזור למיטה. ההקרנה של הסרט תמשיך כשתתעורר אמרה.

שלושה שבועות של הלוך חזור לאורטופד, צילומי רנטגן בברך, מיפוי עצמות ואבחון מבלבל של האורטופד.
קרע במיניסקוס או מתיחה ברצועות.
אז יופי עכשיו אני בערך יודע מה יש לי ותכל'ס אין שיפור משמעותי בכאבים בברך, ביציבות של הברך או בזה שאני פאקינג לא דורך על הסקט.

החלטתי לטפל בברך בכל אמצעי אפשרי כי העניין הזה של לא לנסוע על סקט לא כל כך משתלב לי בתכנונים.
האורטופד רשם לי פיזיותרפיה ואני רשמתי לי כירופרקט.
לפיזיותרפיה חיכיתי לא מעט זמן, מה לעשות כולם סובלים וצריך לחכות בתור אמרו לי בקופת-חולים.
לכירופרקט שלי הגעתי עוד באותו שבוע, ד"ר רונן מנדלזיס.

לא כל כך ידעתי מה זה אומר טיפול אצל כירופרקט, שמעתי דברים טובים ולכן אמרתי לעצמי למה לא.
כירופרקטיקה יודעת לאבחן ולהפעיל את מנגנון הריפוי הפנימי – אותו מנגנון מולד של הגוף.
אחרי בדיקה גופנית יסודית, שכללה גם את אותם צילומי רנטגן ומיפוי עצמות שעשיתי, ד"ר רונן מנדלזיס, מצא את אותם המקומות בהם יש הפרעות להעברה העיצבית של ידע הריפוי וניהול הגוף.
המוח, ע"פ שיטה זו, יודע בדיוק איך להפעיל ולרפא את הגוף. חוט השדרה מעביר את הנחיות המוח אל כל תאי הגוף, איבריו הפנימיים והחיצוניים. חוט השדרה מוגן ע"י עמוד השדרה. רוב ההפרעות והחסימות להעברה העיצבית הזו יכולות להיות גם מכיוון הגוף אל המוח. אם המוח לא מקבל את אותם "דיווחי מצב עדכניים" הוא לא יכול לתכנן את דרכי הפעולה.

לאחר הבדיקה לא ממש היה לי ברור מה הולך להיות אבל האמנתי שיש כאן משהו לעבוד איתו.

אחרי הטיפול הראשון החלטתי שאני חוזר,בכל זאת תכף עובר חודש בלי סשן אימונים, וזה כמו פגיעה במערכת החיסון. אז למרות שעדין לא הרגשתי 100% בטוח עם הברך, אמרתי אני לוקח את הדברים באיזי על מנת לא להעמיס את הברך מעבר למעט שיכולתי וכדי לא לנטרל לגמרי את יעילות הטיפול. הטיפול יחסית די אינטנסיבי במפגשים וכולל שלושה כיוונונים בשבוע שעליהם אפשר לומר מהיר ו"עצבני". לאחר כל כיוונון יוצאים קנקים ממקומות שלא האמנתי שיש מה להוציא משם – ידיים מחזיקות לך את הצוואר ובתנועה מדוייקת נוסח ואן-דאם של טוויסט בלי שאאוט, יוצאים קנקים לאורך חוט השדרה מהראש ומטה. אתה קם ממיטת הטיפול כמו חדש, מכוונן כמו שעון שוויצרי, כמו פול רודריגז (יה רייט!!!)…

חודשיים לאחר הפציעה, וכשלושה שבועות מתחילת הטיפול חל שיפור משמעותי ביציבות הברך ובבטחון יכולת הברך לספוג זעזועים – החלטתי להגביר קצת בסשנים של האימונים ובפעילות ….. המשך יבוא

גדי נאור, אלוף הארץ בסקטבורד