בריאות עמוד השידרה

חוט השדרה הוא האיבר הראשון שנוצר בגוף העובר. חוט השדרה אחראי על התפתחות כל מערכות הגוף, איבריו, תאיו. עמוד השדרה מגן על חוט השדרה ומאפשר תפקוד תקין לאורך החיים. עמוד שדרה יציב ותקין הוא מפתח לחיים בריאים ואיכות חיים.

כבר תהליך הלידה מפעיל לחצים משמעותיים על עמוד השדרה של הוולד. לכן חשוב לבדוק את עמוד השדרה של תינוקות, סמוך לאחר הלידה. הבעיות והלחצים בתהליך הלידה יכולים לנבוע החל מתנוחת לידה לקויה של היולדת, הלחצים שמפעיל הגוף על העובר על מנת שיצא אל אוויר העולם, המשיכה וסיבוב הצוואר שנעשה על ידי הרופא/ה שמקבל/ת את הלידה וגורמים אחרים.

חלק מלחצים אלו מופעלים על עמוד השדרה ומערכת העצבים גם בלידה טבעית.

לחץ עצבי וחבלות בעמוד השדרה יכולים להוות חלק ניכר מבעיות שיש לתינוקות: קוליק, גזים, התכווצויות בטן, בכי לא מוסבר, הפרעות שינה, תיאבון ירוד, בעיות שינה, בעיות נשימה, עצירות, דלקות אוזניים, בעיות התפתחות, בעיות תיאום (קורדינציה), קושי בזחילה, יכולים לנבוע מהפרעות להעברה העיצבית בחוט השדרה.

הורים רבים מביאים את ילדיהם להיבדק על ידי כירופרקט במהלך השנים הראשונות על מנת למנוע בעיות בריאות שונות בהמשך החיים. תינוקות וילדים פעמים רבות בבדיקת בעיות שאנשים סובלים מהם חודשים, שנים וחיים בהמשך קשורות לאבחון של תחילת הבעיה בשנות החיים הראשונות, שבהן רבות הנפילות והפגיעות האפשריות בעמוד השדרה ובמערכת העצבים.

בשנה הראשונה – התינוק לומד להחזיק את הראש, לזחול, לשבת וללכת. לימוד כל הפעולות האלו כרוך בתרגול חבלות ונפילות המשפיעים על התפתחות האגן ועמוד השדרה. על כן חשוב להיבדק על ידי כירופרקט במהלך שלבים אלו.

כמו כן חשוב להיבדק אחרי נפילות, מעידות או פגיעות בכלל, מאחר שנפילות וחבלות שונות יכולות לגרום לשינויים משמעותיים בתפקוד עמוד השדרה ומערכת העצבים. הכאב, בדרך כלל, חולף מהר, אך הנזק שנגרם לשלד ולמערכת העצבים יכול להימשך שנים רבות.  במקרים רבים ניתן לראות (אחרי בדיקה) שבעיות בריאות מסויימות אצל מבוגרים החלו בילדותם, ולעיתים אף בשנות הילדות המוקדמות.

הטיפול בבעיות תפקודיות של עמוד השדרה בילדות, עוזר למגוון רחב של תופעות, כגון: "כאבי גדילה", הרטבת לילה, מערכת חיסונית חלשה, בעיות קואורדינציה, (Scoliosis) כאבי ראש, בעיות קשב וריכוז, עקמת ועוד.

כירופרקטיקה אינה מטפלת במחלות. הטיפול הכירופרקטי משפר את יציבות ותפקוד עמוד השדרה ומערכת העצבים ומאפשר לגוף לפעול בצורה תקינה יותר עם מערכת חיסונית חזקה ויעילה.

בדיקה כירופרקטית תקופתית, הכוללת גם בדיקת יציבה, חשובה גם כשהילד אינו מתלונן. הפגיעה מתחילה לרוב הרבה לפני הסימפטום או הכאב. טיפול כירופרקטי הוא טבעי, עדין ובטוח ומותאם לגודל הילד, גילו, מבנה גופו ולבעיה הספציפית. הורים שילדיהם מטופלים כירופרקטית, מדווחים שילדיהם אוהבים את הטיפול ובדרך כלל בריאים יותר מילדים אחרים בגילם.

היפוקרטס (אבי הרפואה המודרנית) אמר כבר במאה הרביעית לפני הספירה: "שורש כל המחלות בעמוד השדרה"

הילה, הבת של ד"ר מנדי, בת 6 וחצי, באה אליו כל ערב ועושה יום הורים לבובות שלה – איתמר וג\\\\\\\\\\\\\\\'ייד, ומבקשת: "אבא, תחזק לאיתמר וג\\\\\\\\\\\\\\\'ייד את מערכת החיסון, אבל קודם לאיתמר כי הוא נולד ראשון."