טיפול כירופרקטי למשוחררי צבא

כירופרקטיקה עוזרת למשוחררי צבא שסובלים מכאבי גב

כשאנשים חושבים על נכי צבא ופגיעות מלחמה, הם מדמיינים פגיעות ונכויות יותר נראות. אבל יש פגיעה יותר בלתי נראית במלחמות, שהרבה פעמים לא מתייחסים אליה: כאבי גב כרוניים.

מספר האנשים שמשתחררים משירות צבאי וסובלים מכאבי גב, נמצא בעלייה. כאבי הגב הכרוניים האלו, יכולים להוות מגבלה קשה למשוחררי צבא, שמנסים לבסס ולייצב את חייהם כאזרחים. לשמחתנו, מחקר חדש, מאשר את הכוח של כירופרקטיקה לטיפול שמשוחררי צבא עם כאבי גב תחתון.

מחקר עדכני בדק ועקב אחרי ההתקדמות של 171 משוחררי צבא, שקיבלו טיפול כירופרקטי באזור ניו יורק. כירופרקטורים שונים שהשתתפו במחקר, השתמשו במיגוון טכניקות טיפול כירופרקטיות בכללן: כיוונונים, מוביליזציות שידרתיות, וטכניקת כיפוף-מתיחה (Flexion-Distraction).

אחרי רק שני טיפולים כירופרקטיים, 60% ממשוחררי הצבא, דיווחו על שיפור משמעותי. מרבית המטופלים דיווחו על הפחתה בכאב, שיפור בתפקודי היום-יום, הפחתה במוגבלויות, והפחתה בחרדות ובדיכאונות. החוקרים מציינים שהשינויים האלו היו משמעותיים מבחינה קלינית וסטטיסטית.

עם העלייה בתופעת כאבי הגב בין משוחררי הצבא, כירופרקטורים טיפלו בהצלחה במשוחררי צבא סובלים. בשנה שעברה, התאחדות הארגונים הארציים לכירופרקטיקה, יצרה קשר עם הצבא, ויצוא ירגון שנקרא ידיים מרפאות לגיבורים (Healing Hands 4 Heroes). הקמפיין מנסה להראות לכירופרקטורים את הצרכים המיוחדים של משוחררי צבא, ולעזור למשוחררי צבא להגיע לדוקטורים לכירופרקטיקה, לשם קבלת טיפול כירופרקטי שיעזור להם לשקם את בריאותם ואת פגיעות המלחמה שלהם, ויאפשר להם להשתלב טוב ובהצלחה בחיים האזרחיים, שלהם הם ראויים.

מקור:Dunn, Andrew S., et al. "Retrospective case series of clinical outcomes associated with chiropractic management for veterans with low back pain." Journal of Rehabilitation Research and Development 48 (2011): 927-934.

תרגום: ד"ר רונן מנדי