טיפול כירופרקטי בלחץ דם

יום ראשון 11 דצמבר 2005 – על פי פרסום עדכני של משרד הבריאות 15.15% מהאוכלוסייה בישראל (כ-630 אלף אנשים) בגיל 21 ומעלה, סובלים מייתר לחץ דם. בעיות לחץ הדם, המשפיעות על כלל תפקודי הגוף, עולות בנפיצותן עם הגיל. ייתר לחץ דם נמדד ככוח המופעל על ידי זרם הדם על דפנות כלי הדם. לחץ הדם משתנה, בין לחץ הדם בזמן כיווץ הלב (סיסטולי), בו הנורמל נחשב ללחץ השווה ל-120 מילימטר כספית (ממ"כ) ללחץ דם בזמן מנוחת שריר הלב (דיאסטולי) השווה ללחץ 80 ממ"כ. חשוב לציין שיש השפעה למידות הגוף, מין הנבדק/ת, גיל, שעה תנוחת הגוף ועוד.

למרות שבנתוני טווח הנורמל, מתייחסים רק לממוצע הסטטיסטי של האוכלוסייה הבריאה.

שינויים בלחץ הדם, יכולים להיות מושפעים מבריאות שריר הלב (חוזק ההתכווצות); פעילות יותרות הכליה, שמפרישות אדרנלין. אדרנלין גורם בין היתר, להגברת כיווץ הלב ועליה בלחץ הדם; גמישות וחוזק מעטפות כלי הדם, מידת המלאות והצמיגות של הדם ועוד.

ישנם דרכים רבות לטיפול בלחץ הדם החל מהדרך התרופתית, דרך תזונה, רמת פעילות גופנית ואחרות. ד"ר מנדלזיס, מסביר איך שינויים בלחץ על חוט השדרה והעצבים השדרתיים, יכולים לפגוע בהעברת המסרים העיצביים בין המוח ואיברי הגוף. דבר שיכול בשלבים הראשוניים לשנות את תפקוד איברי הגוף הרלוונטים, לשנות את רמת תפקודם, ומשם נפגע תפקוד מערכת הגוף הכללית… ובסוף מופיעה מחלה.

השינוי בלחץ על חוט השדרה ושורשי עיצבי השדרה, יכול להיגרם מתזוזות מזעריות של חוליות בעמוד השדרה. תזוזות מיזעריות אלו משנות את הלחץ על חוט השדרה ושורשי העצבים השדרתיים ופוגעות בהעברה המסרים העיצביים שעוברים בין המוח ובין איברים מסויימים מאוד בגוף. תחת כל חוליה וחוליה יוצאים עצבי שדרה לאיברים ספצפיים שונים. תזוזות מזעריות אלו, מכונות על ידי מומחים – "תת תזוזות חולייתיות" (תת"ח).

ד"ר מנדי, למד בלימודי פוסט דוקטורט בארצות הברית, איך לאבחן את תת התזוזות השונות הקשורות לתפקודים הפנימיים של הגוף, ויכול לאבחן כירופרקטית, האם לחץ הדם הקיים, מתאים או לא לנבדק/ת. אם לא הוא בודק כירופרקטית איזה איבר אחראי בעיקר לשינויים בלחץ הדם (לב, יותרת הכלייה, כלי דם או איבר אחר).

"אבחון טוב, מקל על הטיפול ותיקון הבעיה" אומר ד"ר מנדי "אבחון נכון, מאפשר לשפר את תפקוד האיברים הרלוונטיים, ולעתים אף לתקנו. בחלק מהמקרים נגרם נזק מצטבר גדול מאוד, בו הגוף נזקק גם לתמיכה תרופתית, ולכן יש חשיבות גדולה ליכולות הרופאים מהדיספלינות השונות לשתף פעולה ולתרום כל אחד את חלקו להבראת המטופל/ת ולהביא את גופו/ה לתפקוד אופטימלי."

ד"ר מנדי מיומן במציאת החסימות (תת"ח) להעברה העיצבית ובהסדרתן. על ידי כך, הוא מאפשר לגוף לרפא את עצמו – "הכוח שייצר את הגוף, הוא הכוח שמרפא את הגוף". ד"ר מנדי יודע להפעיל את כוח הריפוי הפנימי של הגוף שלך.

ג.ש., בחור בן 19, מנתניה,הגיע לבדיקה במרפאה מכיוון שלא גוייס לצה"ל עקב לחץ דם גבוה. אחרי כארבעה חודשי טיפול הוא כתב: "לד"ר רונן מנדלזיס שלום! אני מודה לך מאוד על כך, שבעקבות הטיפולים שעברתי אצלך, לחץ הדם שממנן סבלתי, ירד באופן משמעותי ואף גויסתי לצה"ל.

יישר כוח, תודה רבה,