מהפכה בבריאות

ר' בן לרנר ודר' רונן מנדי

"איש כמעט אינו יודע, את ההגדרה של בריאות אמיתית. לכן, מה שהם מאמינים לגבי הבריאות, לא יכול להיות נכון." – דר' איין גראססאם

על מנת לעשות מהפיכה בריאותית, אתם קודם כל חייבים לענות על השאלה: מהי בריאות? ומהי איכות חיים? המושגים האלו נפגעו קשה משימוש והתעללות ייתר. מרפאות (קליניקות) שמבצעות הפלות, קוראות לעצמן לא פעם מרכזים לבריאות האישה, ורופאים ובתי חולים מציעים "מפגשי בריאות", שבהם הם עושים בדיקות יקרות וניסויים במאמץ ליצור "אבחון מוקדם" של מחלות. לרוע המזל "מוקדם" הוא עדיין, אחרי שהעובדות כבר קיימות… אחרי שהמחלה כבר קיימת, והטיפולים מערבים עוד מרשמים וניתוחים. זריקות, סמים ומרשמים ניתנים אפילו לילדים וזקנים בשמה של ה"בריאות" ו"איכות החיים".

על מנת להבין מהי איכות חיים, עלינו קודם להגדיר מהי באמת בריאות. מרבית האנשים אומרים וחושבים שהם בריאים, אם הם לא סובלים מכאב, נזלת ולא מכאב ראש. במילים אחרות "אני בריא כשאני מרגיש טוב. בעולם של הדיאטות המהירות ומודעות האימונים הביתיים, בריאות גם הפכה להיות ירידה במשקל או גיזרה נאה.

זה יוצר שלוש בעיות. ראשית, כשאתם חושבים שבריאות היא הרגשה טובה, מה אתם עושים לרוב, כשאתם מרגישים רע? אתם לוקחים תרופות על מנת להרגיש טוב, ואש מניחים שאתם בריאים. למרות, שאתם יודעים, שאתם לא ממש נעשים בריאים אוטומטית, כשהכדור (סם) מעלים את הסימפטומים שלכם, ולמעשה אולי אפילו, אז תהיו חולים יותר.
שנית, כשאביו של דר' לרנר נפטר מהתקף לב, בגיל 52, הוא נפטר ללא סימפטומים מוקדמים של מחלת לב. למעשה רק ימים קודם הוא עבר בדיקה רפואית. הרופא שלו אמר לנו, שביותר משני שליש מהמקרים, התקף לב הוא הסימן הראשון של מחלת לב. ואז בשני שליש מהאנשים שעוברים התקף לב, מתים. או במילים אחרות, למרבית האנשים שיש מחלת לב, הסימן הראשון, הוא כשהם מתים. כפי שגילתה משפחת לרנר, ואש זה מאוחר מדי להתחיל לחפש פתרון.
אנחנו יכולים להמשיך עוד ועוד, עם סיפור אחרי סיפור, על אנשים שראינו במרפאות שלנו, שבחרו/העדיפו, שלא להמשיך הטיפול, בהתבסס על כך שהם מרגישים בסדר, רק עש שמאוחר יותר, הם גילו מחלות מתקדמות ומפושטות, בזמן שהן התגלו, ואז זה כבר היה בחלק מהמקרים, מאוחר מדי.
בזמן שאתם כבר מגלים שאתם סובלים מסרטן, אלצהיימר, סוכרת ומחלות גופניות כרוניות אחרות, הוא רק אחרי שהמחלות האלו הרסו ופרקו את גופכם במשך שנים. הדבר דומה גם בכאבי גב, עמוד שדירה וגפיים. עד שזה כבר כואב, בריקות ה-MRI וצילומי הרנטגן, מראים הרס מפרקי ניכר (מסיבי) ניווני ו/או שינויים פיסקליים שהתפתחו במשך שנים.
שלישית ישנה האמונה הרווחת של "אם זה לא שבור, אל תנסה לתקן את זה". החשיבה של 'אם אין לי סימפטומים של מחלות, אז אני לא צריך לדאוג ולחשוב על מחלות', היא אחת מהרעות החולות והטעויות הקולוסאליות לגבי השיפוט וההתייחסות לגבי בריאותכם. אולי לא איבחנו אצלכם מחלה (Disease), אבל חוסר-נוחות (Dis-Ease) יכולה להימשך שנים לפני שהיא מזהירה אתכם ולפני שהיא מתגלה כמחלה. חשיבה כזו, מובילה, ללא ספק ולבסוף תקצר את חייכם.

הנה רשימת אבחונים רפואיים מהספר של מרק (Merck Manual of Medical Diagnosis ). זוהי רשימה של חלק מהמחלות הנפוצות, שאנחנו נתקלים בהן, שמתקיימות בגוף, פעמים רבות, ללא שהן גורמות לסימנים או לסימפטומים, שמזוהים על ידי הסובלים:

• דופק לא סדיר
  • גלומרולונפריטיס (מחלת כליות)
  • הסתיידות עורקים (סתימות/גושים של העורקים)
  • היפרטנשן (לחץ דם גבוה)
  • אוסטיאוארטריטיס (דלקת מפרקים בלתי דלקתית)
  • סרטן שחלות
  • הגדלה שפירה של הפרוסטאטה
  • סרטן השד
  • מחלת פאג'ט (עצמות)
  • קארדיו-מאיופתיה (פגיעה בשריר הלב)
  • ניוון (דגנרציה) עמוד השידרה
  • פוליפים במעי הגס
  • סרטן צוואר הרחם
  • סרטן הפרוסטאטה
  • כולליטיאזיס (אבנים בכיס מרה) *
  • היצרות של המסתם הפולמונארי (הריאתי) – בלב *
  • רינאל קאלרולי (אבנים בכליות) *
  • מחלת כל הדם הקורונאריים (עורקי הלב)
  • רינאל פיילר (כשל כליות; אי ספיקת כליות כרונית
  • סוכרת מיאליטית (מבוגרים)
  • וטינובלאסטומה (סרטן של הקרנית בעיין) *
  • דיברטיקולום (מחלת מעיים)
  • סקוליוזיס (עקמת של עמוד השידרה)
  • חור בשיניים
  • אמפיזמה (נפחת – מחלת ריאות)
  • גידול פיברואידי ברחם
  • מחלת מסתמים בלב…

ניסיון להיפטר ולהסתיר סימנים וסימפטומים, הוא פיתרון קל, ויכול להבטיח ולגרום לתוצאות האלו. אולם, הדבר היחיד שזה לעולם לא ייתן לכם הוא בריאות. למעשה, כפי שספר במחלות של מרק מראה לנו, הסתרה של סימפטומים, יכולה רק להסתיר סימנים של חוסר נוחות (Dis-Ease), ויכולה להשאיר אותנו בילתי מודעים למצבים קשים ומסוכנים (perilous predicament).
דברו מעם הדוקטור המקומי שלכם למיקסום החיים, ושימרו על אורח חיים בריא ומיטבי.